Louis Vuitton Malletier, cunoscut ca Louis Vuitton este, în prezent, o casă de modă franceză, care a fost fondată în anul 1854. Celebra firmă creează de la de la cufere de lux și articole din piele la prêt-à-porter, pantofi, ceasuri, bijuterii, accesorii, ochelari de soare și cărți.
Viața lui Louis Vuitton
Louis Vuitton s-a născut în 1821 în Anchay, un cătun din Munții Jura, aproape de granița cu Elveția într-o familie de artizani, dulgheri și fermieri. La vârsta de 10 ani, mama sa, fabricantă de pălării, moare, iar la scurt timp își pierde și tatăl. În primăvara anului 1835, copilul de numai 13 ani, încăpățânat și antagonizat de mama vitregă adoptivă, părăsește casa din Anchay și pleacă singur, pe jos, cu destinatia Paris.
După o călătorie lungă de mai bine de doi ani și peste 450 de kilometri, timp în care face diverse munci în schimbul unei mese sau al unui acoperiș sub care să doarmă, în anul 1837, Vuitton ajunge in Paris, în plină Revoluție Industrială și își începe ucenicia la domnul Marechal, un faimos producător de cufere, din acea vreme.
În câțiva ani, într-o Europă a secolului al XIX-lea în care fabricarea cuferelor era o meserie foarte respectabilă și urbană, Vuitton reușește să își câștige o reputație printre clasele mai la modă din Paris, ca fiind unul dintre cei mai importanți practicanți ai meșteșugului din oraș.
Napoleon Bonaparte îi influențează destinul
La 2 decembrie 1851, la 16 ani de la sosirea lui Vuitton la Paris, Charles-Louis-Napoléon Bonaparte da o lovitură de stat. Exact un an mai târziu, preia titlul de împărat al francezilor sub numele regal Napoleon al III-lea.
Restabilirea Imperiului francez sub Napoleon al III-lea s-a dovedit incredibil de norocoasă pentru tânărul Vuitton. Soția lui Napoleon al III-lea, împărăteasa Franței, a fost Eugenia de Montijo, o contesă spaniolă. Aceasta l-a angajat pe Vuitton ca producător personal de cufere, ceea ce i-a oferit lui Vuitton o poartă către o clientelă de elită, care i-a căutat serviciile pe toată durata vieții sale.
Următorii ani au fost pentru Vuitton plini de schimbări și transformări. În anul 1854, Vuitton o întâlnește pe Clemence-Emilie Parriaux, o frumusete a vremii respective, în vârstă de 17 ani. Vuitton și Parriaux se căsătoresc în acea primăvară, pe 22 aprilie 1854.
Louis Vuitton își deschide propriul magazin
La câteva luni după căsătorie, Vuitton părăsește magazinul domnului Marechal pentru a-și deschide propriul atelier de fabricare a cuferelor. În 1858, la 4 ani după deschiderea propriului magazin, Vuitton lansează un cufăr complet nou. În loc de piele, acesta era confecționat dintr-o pânză gri ușoară, durabilă și impermeabilă.
Pe lângă toate acestea, principala schimbare a fost că, spre deosebire de toate cuferele anterioare, care erau în formă de cupolă, noile cufere ale lui Vuitton erau dreptunghiulare, făcându-le usor de depozitat și mult mai usor de transportat prin noile mijloace de transport, cum ar fi calea ferată.
Majoritatea specialiștilor din domeniu consideră cufărul lui Vuitton ca fiind baza bagajelor moderne. Cuferele s-au dovedit a fi un succes comercial imediat, iar progresele în transport și extinderea călătoriilor au determinat o cerere tot mai mare, acestea devenind un accesoriu obligatoriu in lumea celor înstăriți.
În 1859, pentru a putea face față numărului mare de comenzi, s-a extins într-un atelier mai mare din Asnieres, un sat din afara Parisului. Afacerile erau în plină expansiune, iar Vuitton a primit comenzi personale nu numai de la regalitatea franceză, ci și de la Isma’il Pasha, sultanul Egiptului.
A existat, însă, o problemă, toate bagajele arătau la fel, ceea ce ducea la lupte haotice pe platformele feroviare din întreaga lume, servitorii luptându-se să identifice bagajele stăpânilor lor, ceea ce l-a determinat pe Louis Vuitton să ofere clienților săi o soluție simplă sub forma unei etichete personalizate.
Orice era posibil, monograme, dungi, inițiale și motive geometrice, în culori vii, fiind pictate pe bagaje, permițându-le valetilor să aleagă dintr-o privire bunurile stăpânilor lor. Succesul și popularitatea au dus la o explozie de cufere contrafăcute Louis Vuitton realizate de concurenții săi.
Pentru a contracara falsurile, Vuitton a inventat o nouă pânză compusă din pătrate alternante maro și bej. Cunoscut sub numele de pânza Damier – tablă de șah – modelul i-a adus lui Louis Vuitton o medalie de aur la Expoziția Universală din Paris din 1889, însă aceasta nu a putut opri producerea de falsuri.
Cu toate acestea, în 1870, afacerea lui Vuitton a fost întreruptă de izbucnirea războiului franco-prusac și de asediul ulterior al Parisului, care a dus la nașterea unui război civil sângeros ce a distrus Imperiul Francez. Când asediul s-a încheiat în cele din urmă la 28 ianuarie 1871, Vuitton s-a întors la Asnieres pentru a găsi satul în ruine, personalul său împrăștiat, echipamentul furat și magazinul distrus.
Arătând același spirit încăpățânat, Vuitton s-a dedicat imediat restaurării afacerii sale. În câteva luni construise un nou magazin la o nouă adresă, 1 Rue Scribe. Odată cu noua adresă a venit și un nou accent pe lux.
Situat în inima noului Paris, Rue Scribe găzduia prestigiosul Jockey Club și dadea o impresie mult mai aristocratică decât locația anterioară a lui Vuitton, în Asnieres. În 1872, Vuitton a introdus un nou design, cufarul cu pânză bej și dungi roșii.
Noul design simplu, dar luxos, a atras noua elită a Parisului și a consacrat marca Louis Vuitton ca marcă de lux. În următorii 20 de ani, Vuitton a continuat să funcționeze în 1 Rue Scribe, creând noi bagaje de lux de înaltă calitate, până la moartea sa, la 27 februarie 1892, la vârsta de 70 de ani.
Dar brandul Louis Vuitton a continuat sa se dezvolte. Sub fiul său Georges, care a creat celebra monogramă LV a companiei și generațiile viitoare de Vuittons, marca Louis Vuitton va deveni brandul de piele și stil de viață de renume mondial de astăzi.
Curiozități despre gențile Luis Vuitton
- Toate gențile Louis Vuitton sunt realizate manual.
- Este nevoie de aproximativ o săptămână pentru a crea o geantă de mână.
- Nu veți găsi niciodată Louis Vuitton la reducere.
- După fiecare sezon, dacă vreunul dintre produsele LV nu este vândut, acesta este trimis înapoi la fabrica sa din Franța unde este distrus pentru a nu altera valoarea acestei clase de marcă.
- Faimoasa geanta Alma a fost inițial personalizat pentru Coco Chanel, însăși.
Foto: Wikipedia