Fiecare se duce concediu și în funcție de venit își alege un hotel. Trebuie să știți care sunt diferențele dintre hoteluri și ce vă oferă fiecare și ce vă oferă fiecare. Numărul de stele al unui hotel indică nivelul de servicii şi facilităţi oferite clienţilor. Toată lumea este încântată de vacanță, de a vedea noi peisaje și oameni.
Trebuie specificat că, în Europa, există un sistem de clasificare al hotelurilor la care a aderat și România și se numește Hotrec. Clasificarea acestora se face în general pe baza unor criterii standardizate care vizează nivelul de confort, facilitățile, serviciile oferite și alte caracteristici. Această clasificare poate varia în funcție de țară și de organizația care stabilește standardele.
Conform legislaţiei, structurile de primire turistice se clasifică pe stele şi, respectiv, flori în cazul pensiunilor turistice. În România, diferențele dintre hoteluri se face pe bază a două criterii majore:
- suprafaţa şi echipamente: suprafaţa camerelor, echiparea sanitară, mobilier şi alte accesorii;
- criterii calitative: calitatea mobilierului, serviciile oferite şi calitatea acestora.
Potrivit sistemului european Hotrec de clasificare a hotelurilor, acestea vă oferă următoarele facilități în funcție de stelele care le au:
1 stea – rangul “turist”
- 100% din camere au grup sanitar propriu
- Curăţenie zilnică
- Televizor în cameră
- Mobilier
- Factură pentru servicii
2 stele – rangul “standard” (în plus faţă de hotelurile de o stea)
- Mic dejun inclus în preţul cazării
- Lampă de citit lângă pat
- Gel de dus
- Prosoape şi lenjerie în cameră
- Se poate face plată prin cărţi de credit
3 stele – rangul “confort”
- Recepţie deschisă cel puţin 14 ore
- Staff bilingv
- Serviciu de bagaje
- Băutură oferită în cameră
- Telefon în cameră
- Acces internet
- Uscător de păr
- Loc de depozitare al bagajului
- Curăţătorie
- Sistem de înregistrare a plângerilor
4 stele – rangul ”First class”
- Recepţie deschisă cel puţin 18 ore
- Lobby cu bar
- Mic dejun şi room service
- Mini bar
- Fotoliu/canapea în cameră
- Halat de baie şi papuci la cerere
- Produse cosmetice în cameră
- Restaurant
5 stele – rangul “Deluxe”
- Recepţie deschisă 24 de ore
- Staff care vorbeşte mai multe limbi
- Portar şi parcare cu valet
- Concierge
- Sală de recepţie
- Primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori şi un cadou în cameră
- Minibar, roomservice non stop
- Presă de haine (returnare într-o oră)
- Serviciu de curăţare a pantofilor
Hotelurile încearcă să își atragă clienții prin ospitalitatea lor și așa cum ați putut vedea mai sus fiecare oferă ceva diferit în funcție de câte stele are.
Diferențele dintre un hotel cu o stea și unul cu cinci stele sunt evidente, însă între o cazare cu 4 stele și una cu 5 diferențele pot fi de subtilitate.
Așadar, când alegeți să plecați într-o vacanță informați-vă bine cu privire la dotările hotelurilor.